HET BEGIN VAN DE THAILANDREIS

23 december 2013

IMGP2194MaukieRobert wist de route naar Dusseldorf precies.Een kameel.

Onze vlucht vanaf Dusseldorf naar Abudabi is perfect gegaan. Onze lieve schoonzoon Robert heeft ons naar Dusseldorf gereden en alles op het vliegveld geregeld. Het inchecken bij Air Berlin was nu een fluitje van een cent. Klokslag 21.00 uur zaten we op 10.000 meter.

REIS NAAR THAILAND 2013-2014
Op 16 december vertrokken. Onze lieve schoonzoon Robert heeft ons per auto naar het vliegveld in Dusseldorf gebracht waar we om half zes arrveerden. Onderweg heeft hij per mobiel D-reizen benaderd om te vragen bij welke gate we moesten  inchecken. Dit bleek C te zijn. Daarna was alles een fluitje van een cent. Bij de balie van Air Berlin konden we de koffers kwijt. We hadden ruimschoots de tijd om nog wat te shoppen.Niet dat we iets gekocht hebben. Wat moeten we in hemelsnaam met parfum. Daar werd je echt mee doodgegooid, alle dure merken waren aawezig. De prijzen logen er niet om, wel op alles 50%korting. Maar dat wat ik taxfree zocht was niet te vinden.
Klokslag 21.00 uur zaten we op 10.000 meter. Onze stoelen waren aan het gangpad in een rijtje van vier,  voorin het toestel net boven de vleugel aan de stuurboordzijde (rechts dus). Abu Dhabi here we come. Om kwart voor zeven in de ochtend circelden we boven de dessert. Een eindeloze zandwoestenij. Plotseling wolkenkrabbers. Uit het niets dook het vliegveld op. De bedrijvige stewardessen controleerden of iedereen in de gordels zat, hier en daar een aanwijzing en toen alles oke was een seintje naar de hoofdsteward. Zelf namen de dames plaats op de klapstoeltjes bij de gangways ook in de gordels. Het boordlicht op half en landen maar. Een raar gevoel in je buik kondigde aan dat de grote vogel vrij snel aan hoogte verloor. Door een patrijspoort zagen we beton, de strip, een brede lange baan met aan weerszijden speciale lampen. Plotseling gerammel, we maakten kontakt met de landingsstrip. Palmen, gebouwen, van alles vloog voorbij. De snelheid nam af door tegengas, de motoren brulden. En toen werd het rustig. We waren veilig geland.
17 december, 06.35 uur plaatselijke tijd, stapten we uit het vliegtuig. Wat een primitieve bedoening daar op Abu Dhabi airport. Zal wel van tijdelijke aard zijn. Men is daar nog met van alles en nogwat bezig. Met een brede lange trap geplaatst voor de exit verlieten we het toestel. Beneden stond reeds een shuttlebus klaar. Met dit voertuig werden alle passagiers voor Bangkok naar Etihad Airways gebracht. Na een tiental minuten arriveerden we bij de pier van Etihad. En daar stonden ze, de blinkend witte vogels te pronken in de zon. Via diverse gangways en corridors naar de checkin en paspoortcontrole. Weer die verdomde poortjes waar je als een boef gefouilleerd wordt. (TEGENWOORDIG NODIG !!!) Als je clean bevonden bent mag je door naar de taxfreeafdeling. Weer niet gevonden wat ik zocht. Snel een toilet opgezocht om te plassen en ons op te frissen en dan rustig wachten in de ticketscontrole-ruimte. Om 9.10 u plaatselijke tijd vertrokken we naar Bangkok. We kregen twee stoelen bij de gangway in een rijtje van drie aan het gangpad. Dus beenruimte in overvloed. De verzorging was ook hier perfect, niets was de mooie stewardessen van Etihad teveel, ze gaven je een gevoel van uiterste tevredenheid. In de loop van de morgen konden we onze horloges op de Thaisetijd instellen. Het tijdverschil met Thailand bedraagt 3 uur.Rond 18.00 uur Thaise tijd stapten we in Bangkok uit het toestel. Bij de paspoortcontrole een visum voor 30 dagen gekregen en toen konden we voor een taxi gaan zorgen. Die was vrij snel gevonden. Voor 1200 Baht werden we naar Ayuthaya gereden. Het was inmiddels donker geworden. De taxichauffeur wist het adres van Baan Suan Guesthouse direct te vinden. We hadden via internet een kamer besproken dus de eigenaar wist van onze komst. Om kwart voor negen stonden we in onze kamer op de 1e etage. Moe maar voldaan.

Een kameel.Een belangrijk bord.Maukie aan het wachten in de vertrekruimte.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade