Henk Luijters

Over mij

Hallo........mijn naam is Henk Luijters

Geboortejaar     1937

In Den Haag stond mijn wieg. Opgegroeid in de wijk Spoorwijk en het Bezuidenhoutkwartier. Heel lang heb ik gewoond in de Abraham Patrasstraat nr.4 en voor die tijd in de de Bultstraat, Gouverneurlaan, Bresterstraat, Carpentierstraat, Breugelstraat en de de Maystraat.

Op mijn 27e levensjaar ben ik voorgoed verhuisd naar Brabant en wel het plaatsje Grave, Zeeland en Uden.

Ik ben gelukkig gehuwd met Selma Bierlee (Mauke), geboren in het voormalig Ned.Indie (Soerabaja). Tijdens de Japanse bezetting in 1941 is zij met haar moeder Fanny Bierlee Weissglas en grootmoeder gedeporteerd naar een gruwelijk Jappenkamp vol ontberingen en ellende. Na deze verschrikkelijke bezetting is ze met haar vader Ben Bierlee en moeder en de rest van de familie voorgoed naar Nederland vertrokken.

Over mijn reis

We hebben zoals altijd reisplannen. Voor december 2013 staat een tweede reis naar Thailand op het programma. Zie voor onze reis naar dit mooie land in 2011/2012 ons blog: http://www.mauke-henk.blogspot.com