OP WEG NAAR CHIANG MAI, LAOS EN CAMBODJA.........

10 oktober 2013

We hebben grootse plannen voor onze 3 maanden in Thailand. Bij aankomst in Bangkok gaan we eerst Bahts pinnen. Zo uit de muur. Daarna zoeken we een taxi met meter op die ons naar Ayutthaya zal rijden. Er moet 70 kilometer overbrugd worden. Kosten ongeveer 10 euro.

Drie dagen blijvenwe daar. We zullen dan logeren bij Baan Suan Guesthouse, dat zich in de nabijheid van de diverse bezienswaardigheden bevindt. De kamer is reeds via internet besteld en gereserveerd. Tijdens dit verblijf bespreken we de nachttrein naar Chiang Mai. Ongeveer een duizend kilometer gaan we tussen de rails doorbrengen.Dat is een belevenis op zich. Hebben we in 2012 al een keer gedaan.

In Chiang Mai nemen we ons intrek in het beste guesthouse dat er daar te vinden is. Awana House met Nederlands management in de persoon van Ron Bertsch, een zeer terzakekundige man. Ongeveer een maand blijven we in deze zeer prettige en fijne stad.

Vandaar vliegen we naar Loeangphraban in Laos. Na enkele dagen de stad en omgeving verkend te hebben, reizen we per trein of bus naar Vienttiane. Hoe lang ons verblijf daar zal zijn is nog niet bekend. Wat we wel weten is dat we per vliegtuig naar Kohn Kaen reizen. We slaan dan twee vliegen in 1 klap. De eerste is het feit dat we in de Isaan verblijven. Een vergeten deel van Thailand met de meeste inwoners van heel het land. De tweede tik, een heel belangrijke voor ons, is dat het visum weer met 30 dagen verlengd wordt.

Per bus of trein rijden we terug naar het noorden van de Isaan. Nong Khai wordt dan het doel. Deze stad zal de basis worden van onze verkenningstocht door de Isaan.

Uiteindelijk reizen we vanuit de Isaan naar Cambodja per vliegtuig om nog eens een verlenging van ons visum te krijgen van 30dagen. Weer in Thailand aangekomen, waarschijnlijk zal dit Bangkok zijn gaan we de laatste 30 dagen vol maken.

Wij zullen U op de hoogte houden van onze belevenissen in deze drie Aziatische landen.

Sawadee.

1. Marco:
    6 december 2013
    Wens jullie ontzettend veel plezier! En wie weet ... zien we elkaar in Chiang Mai :)